Co je PSÁNO, to je DÁNO!

A u klinických hodnocení to platí dvojnásob!

Představte si následující rozhovor mezi monitorkou (CRA) a projektovou manažekou (CTM):

CRA: Ale já jsem Ti to přece hlásila. Volala jsem Ti hned z centra!

CTM: Nevzpomínám si…

CRA: Opravdu!

CTM: Máš to v reportu?

CRA: No, nemám. V telefonu jsi mi říkala, že je to jen drobnost…

CTM: Nevzpomínám si, mám toho teď moc.

CRA: Fakt jsem Ti to říkala!

CTM: Poslalas mi to aspoň e-mailem?

CRA: Ne, neměla jsem na centru čas.

CTM: Tak to je mi líto, ale pokud to nemáš písemně, pak jsi to nenahlásila!

CRA: Ale…

🙊🙉🙈

Zažili jste ve své monitorské praxi něco podobného?

Já ano, jako úplný začátečník a byla to hodně nepříjemná zkušenost…

👉 Nenahlášené nálezy na centru, byť jde o chybu někoho jiného, jdou totiž vždy za monitorem!

👉 Úkolem monitora je chyby odhalovat, hlásit, zajistit jejich nápravu a přeškolit tým tak, aby se situace již neopakovala.

Z čehož vyplývá, že v monitoringu je nezbytné:

👍 Nálezy vždy zaznamenat do reportu.

👍 Důležité telefonní hovory potvrdit ještě písemně.

👍 Záznamy nevyhazovat, vše uchovávat.

Zdá se vám to jako zbytečné papírování?

Je potřeba si uvědomit, že nejde jen o vlastní kůži, ale především o zdraví a bezpečnost pacientů, důvěryhodnost studijních dat a velké peníze firmy!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *