A u klinických hodnocení to platí dvojnásob!
Představte si následující rozhovor mezi monitorkou (CRA) a projektovou manažekou (CTM):
CRA: Ale já jsem Ti to přece hlásila. Volala jsem Ti hned z centra!
CTM: Nevzpomínám si…
CRA: Opravdu!
CTM: Máš to v reportu?
CRA: No, nemám. V telefonu jsi mi říkala, že je to jen drobnost…
CTM: Nevzpomínám si, mám toho teď moc.
CRA: Fakt jsem Ti to říkala!
CTM: Poslalas mi to aspoň e-mailem?
CRA: Ne, neměla jsem na centru čas.
CTM: Tak to je mi líto, ale pokud to nemáš písemně, pak jsi to nenahlásila!
CRA: Ale…
🙊🙉🙈
Zažili jste ve své monitorské praxi něco podobného?
Já ano, jako úplný začátečník a byla to hodně nepříjemná zkušenost…
👉 Nenahlášené nálezy na centru, byť jde o chybu někoho jiného, jdou totiž vždy za monitorem!
👉 Úkolem monitora je chyby odhalovat, hlásit, zajistit jejich nápravu a přeškolit tým tak, aby se situace již neopakovala.
Z čehož vyplývá, že v monitoringu je nezbytné:
👍 Nálezy vždy zaznamenat do reportu.
👍 Důležité telefonní hovory potvrdit ještě písemně.
👍 Záznamy nevyhazovat, vše uchovávat.
Zdá se vám to jako zbytečné papírování?
Je potřeba si uvědomit, že nejde jen o vlastní kůži, ale především o zdraví a bezpečnost pacientů, důvěryhodnost studijních dat a velké peníze firmy!
Jsem mentorkou monitorek klinických hodnocení a autorkou projektu Magic CRA.
Učím monitorky, jak se stát hvězdou v oblasti monitoringu klinických hodnocení. Svým klientkám pomáhám uspět při pohovoru na manažerské pozice. Sdílím know-how, jak efektivně vést týmy. Ukazuji cestu, jak se stát sebevědomou a úspěšnou manažerkou, která se uplatní v silné konkurenci a to i v zahraničí.
Propojme se na LinkedIn